پاورپوینت تحلیل موزهپلان موزه ایرانیپلان موزه خارجیتحلیل پلان موزهتحلیل و نمونه موردی موزهدانلود رایگان پاورپوینت تحلیل موزهدانلود نمونه موردی موزهدیاگرام موزهنقد و بررسی موزهنمونه تطبیقی موزهنمونه موردی موزهنمونه موردی موزه ایرانینمونه موردی موزه داخلی

پاورپوینت نمونه موردی موزه زمان ایران

پاورپوینت نمونه موردی موزه زمان ایران

کد محصول :S 4 

موزه زمان از جاذبه‌های متفاوت تهران به شمار می‌رود که آثار جالب و خاصی با موضوع زمان در آن جای گرفته است. این موزه به‌عنوان نخستین موزه ساعت در ایران، در یکی از خانه‌های قدیمی تهران با معماری و تزیینات بسیار جالب قرار دارد.در ادامه با سایت آشکوب همراه باشید تا پاورپوینت موزه زمان ایران تقدیم شما عزیزان گردد.

موزه زمان یا موزه تماشاگه زمان، اولین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در سال ۱۳۷۸ هجری شمسی افتتاح شد. در این موزه با انواع و اقسام ساعت‌های قدیمی ایرانی و خارجی از کشورهای فرانسه، سوئیس، انگلیس و آلمان آشنا خواهید شد.

نموتنه موردی موزه

موزه زمان با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و ۷۰۰ متر مربع زیربنا، قدمتی بالغ بر ۸۰ سال دارد. با این حال، پیشینه این باغ به دوره قاجار برمی‌گردد؛ زمانی که باغ یادشده به‌عنوان بخشی از اراضی باغ فردوس به معیرالممالک، داماد ناصرالدین شاه، تعلق داشت.

در ساختمان موزه هم انواع ساعت‌های قدیمی از قرن هفدهم تا بیستم یافت می‌شود. طبقه‌ی اول عمارت مخصوص نمونه‌های مختلف و جالب از ساعت‌های مکانیکی وزنه‌ای و کوکی است مانند ساعت‌های شاهینی، آونگی، رومیزی، دیواری و ایستاده که هرکدام به نوعی تلفیق هنرو صنعت را به نمایش می‌گذارند،  که از ظاهر آنها پیداست که در گذشته به تزیینات ساعت توجه خاصی داشتند.

در دومین طبقه ی این ساختمان کلکسیونی از انواع ساعت های مچی و جیبی قابل مشاهده هستند. ساعت ‌هایی که برخی مربوط به اشخاص مشهور هستند و برخی کاربردهای خاصی داشته‌ اند مانند اولین ساعت کارت زنی.

از دیگر بخش‌های جالب این نمونه موزه می‌توان به تقویم‌های مهم از سراسر دنیا به همراه نمونه‌هایی از تقویم‌های ساده و باستانی، معرفی تقویم‌نویسان مشهور، اسطرلاب‌ها و ظروف سنجش زمان اشاره کرد. حتی جالب است که بدانید ماکت قدیمی‌ترین سند تاریخدار ایرانی یعنی کتیبه‌ی بیستون هم در این مکان وجود دارد.

پیشینه این بنا به دوره قاجاریه برمی‌گردد. این ملک در سال ۱۳۴۲ توسط حسین خداداد، صنعتگر و کارفرین ایرانی خریداری شد. ساختمان آن در یک طبقه ساخته شده بود و وی با مقاوم‌سازی ساختمان و احداث یک طبقه روی همکف، تغییراتی در بنا ایجاد کرد.

خداداد به دلیل علاقه‌ای که به احیای هنر طراحی و گچ بری در ایران داشت، بهترین استاد کاران را برای گچ‌بری خانه‌اش به استخدام گرفت. گچ بری‌های این بنا دوازده سال به طول انجامید و در سال ۱۳۵۶ به پایان رسید.

در فضای باغ عمارت ابزار مختلفی در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. ساعت‌هایی مانند: ساعت آفتابی، ساعت آبی، ساعت آبی مکانیکی، ساعت روغنی،قایق اژدها، ساعت طنابی، ساعت شمعی، ساعت شنی. در دل موزه زمان می‌توانید انواع ساعت‌های قدیمی و مدرن را ببینید. ساعت‌هایی که مسافران زمان از قرن هفدهم تا بیستم هستند در طبقه‌ اول عمارت نمونه‌های متفاوتی از ساعت‌های مکانیکی وزنه‌ای و کوکی نگهداری می‌شود. ساعت‌هایی همچون: ساعت‌های شاهینی، آونگی، رومیزی، دیواری و ایستاده که هرکدام از آن‌ها رنگی و بویی از هنر و صنعت دارند. آنچه در بازدید از این آثار قدیمی مورد توجه است تزئینات خاص آن‌ها است.

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت نمونه موردی موزه زمان ایران به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:51
  • حجم فایل:8 مگابایت 
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت نمونه موردی موزه زمان ایران،پاورپوینت نمونه موردی موزه زمان ایران،پاورپوینت نمونه موردی موزه زمان ایران،پاورپوینت نمونه موردی موزه زمان ایران

تحلیل پلان موزه,پلان موزه ایرانی,پلان موزه خارجی,نمونه موردی موزه,پاورپوینت نمونه موردی موزه,نمونه تطبیقی موزه,دانلود نمونه موردی موزه,

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا