تحلیل پلان بیمارستاننمونه موردی بیمارستان

تجزیه و تحلیل بیمارستان امام رضا مشهد، به همراه نقشه ها و تصاویر

نمونه موردی بیمارستان ایرانی

تجزیه و تحلیل بیمارستان امام رضا مشهد

کد محصول: a 48

کریم طاهرزاده بهزاد در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در تبریز متولد شد. در سن ۱۹ سالگی به مشروطه خواهان پیوست و پس از کشته شدن شمار زیادی از مشروطه خواهان، ایران را ترک و در استانبول و سپس در برلین مشغول تحصیل معماری شد. او در سال ۱۳۰۵ به ایران بازگشت و به فعالیت معماری پرداخت.

از جمله آثار ایشان، دبیرستان شاه رضا-شریعتی واقع در مشهد است که در سال ۱۳۱۰ ساخته شد با بدنه ی آجری، قوس های جناغی و نیم دایره، سرستون مقرنس، کاشی کاری، قطاربندی با نقوش آرت دکو، پلان برون گرا به سبک نئوکلاسیک و بام شیب دار. یکی دیگر از آثار وی بیمارستان شاه رضا یا همان امام رضا امروزی است که در این پروژه به بررسی آن پرداخته ایم.

تجزیه و تحلیل بیمارستان امام رضا مشهد

بیمارستان شاه رضا که پس از انقلاب اسلامی به امام رضا(ع) تغییر نام داد، ویژگی هایی مشابه همین آثار دارد. مانند بدنه ی آجری، قوس جناغی، کاشی کاری، بام شیب دار، خطوط کشیده ی افقی، تقارن و پلان برون گرا، که به تفسیر توضیح داده خواهدشد.

ساختمان بیمارستان امام رضا، واقع در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد که از شمال محدود به خیابان ابن سینای شرقی و میدان امام رضا می باشد، از شرق به خیابان همت، از جنوب به خیابان بهار و از غرب به خیابان دانشگاه محدود است.

تجزیه و تحلیل بیمارستان امام رضا مشهد

قدمت این بیمارستان به سال ۱۳۱۲ هجری شمسی و دوران رضا شاه پهلوی بازمی گردد. اکنون ساختمان در مالکیت آستان قدس رضوی می باشد. این ساختمان را کریم طاهرزاده بهزاد در مدت زمان اقامتش در مشهد طراحی نمود.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول : تجزیه و تحلیل بیمارستان امام رضا مشهد، به همراه نقشه ها و تصاویر
  • فرمت فایل:power point
  • تعداد صفحات: 65
  • حجم فایل: 3 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تجزیه و تحلیل بیمارستان امام رضا مشهد، پلان بیمارستان ،برنامه فیزیکی بیمارستان،ظوابط و استاندارد بیمارستان نمونه موردی بیمارستان،تحلیل بیمارستان،تحلیل بیمارستان داخلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا